Search
Close this search box.

Absurdsusest miljonäriks

Suvi on ideaalne aeg kõiksugu rumalusteks ja jaburusteks. Viimastest võivad täiesti ootamatult areneda aga ideed, mis senise elu pea peale pööravad. Järgnevalt on välja toodud pealtnäha uskumatud mõtted, mille eestvedajad enda kasuks tööle panid ja sedakaudu oma elud majanduslikult kindlustasid.

iFart

Mobiilirakendus, millega saab erinevaid kõhutuultest tulenevaid helisid kuulata, sõpradele saata ja suisa salvestada, oli pärast turule tulemist kahe nädalaga jõudnud ligi 120 000 inimese telefoni. Kuna idee teostaja uskus, et inimesed on taolise võimaluse eest valmis maksma 0.99 dollarit, on nüüdseks seitse aastat turul olnud rakendus teeninud ligi 400 tuhat dollarit.

Miljoni dollari veebileht

21-aastane Alex Tew lõi 2005. aastal veebilehe www.milliondollarhomepage.com, millega lootis reklaami abil teenida miljon dollarit, et oma ülikoolihariduse eest tasuda. Erinevalt tavapärastele „pakun-reklaampinda-küsin-100-raha-kuus“ reklaamidele otsustas ta rõhku pöörata pikslitele ehk täpikestele, millest ekraanipilt koosneb. Arvestades, et arvutiekraanil on keskmiselt miljon pikslit, kulus tal veidi kauem kui aasta, et müüa oma kodulehel iga piksel ühe dollari eest ehk teenida soovitud miljon dollarit.

Santa Mail

Jõulud on idee poolest kõige rahulikum aeg aastas. Paraku on tegu aga kõige enam äriks muudetud pühaga, mil ostlejate ja pakutava kauba rohkuse tõttu on poodides liikuda raske ja lapsevanemad tihtipeale ideedest tühjad. Santa Maili eestvedajad otsustasid mure lahendada, hankides endile postiaadressi põhjapoolusele Alaskale ja küsides lapsevanematelt 10 dollarit, et viimased saaksid oma lastele saata kirja, mis näiks tulevat justkui jõulumehelt endalt. Alates 2002. aastast on ligi 350 000 lapsevanemat muutnud idee kolme ja poole miljoni dollariliseks ettevõtteks.

www.icanhascheezburger.com

Kahel kassiarmastajal tekkis 2007. aasta algul mõte luua ühine veebileht, kuhu koondada naljakaid pilte oma kiisust alapealkirjaga „I can has cheezburgers“ („Tahan saama juustuburgerit“). Kutsudes ka teisi kassisõpru taolisi fotosid jagama, suutsid nad üsna pea oma lehele „tõmmata“ 10 miljonit vaatajat kuus. Sedasi jõudis nende kassiarmastusest tulenenud ja Interneti-avarustes levima hakanud leht ka investoriteni, kes ostsid selle kahe miljoni dollari eest endale. Nüüdseks on veebilehel igakuiseid vaatamisi ligi sada miljonit, mis muudavad selle üheks virtuaalse maailma populaarseimaks portaaliks.

Mikrolainepadi

Koduperenaisel Kim Levine’il hakkasid inspiratsioonimahlad voolama, kui äsja töö kaotanud abikaasa oli õmblusmasina kõrvale jätnud koti maisi. Nimelt mõistis Kim, et kui asetab maisi riidesse, õmbleb kokku ja paneb mikrolaineahju, saab ta sooja ja rahustava padja. Kui esialgu oli see kingiks oma lapsele, siis üsna pea mõistis Kim mikrolainepadja potentsiaali, kui seda hakkasid soovima ka naabrid ja nende tuttavad. Padi hakkas kulutulena levima ja laienes esialgsetest kohalikest poodidest üle terve USA, muutes idee looja multimiljonäriks.

NoPhone

Grupp sõpru USAst ja Hollandist istusid baaris ja „sotsialiseerusid“, tõstes ekraanidelt pilgud vaid uute jookide tellimiseks, kui tulid välja iroonilise lahendusega läänemaailma pea et suurimale probleemile − inimeste sõltuvusele nutitelefonidest. Nad lõid NoPhone’i ehk alternatiivi tavapärasele telefonile, millega ei saa küll helistada ega meile lugeda, kuid mis on veekindel, lõpmatu akuga ja ei lakka töötamast ka pärast väga kõrget kukkumist. Lisaks alustasid nad möödunud aasta oktoobris ühisrahastusplatvormil Kickstarter kampaaniaga, kus said küsitud 5000 dollari eest ootamatult peaaegu 20000 dollarit. Olgugi et värskeid kasumiaruandeid pole veel avalikustatud, aitab müügile kindlasti kaasa ka nende värske selfie-uuendus ehk peegel, millega saab reaalajas jagada seljataga seisvate inimestega isetehtud „pilte“ nii endast kui sõpradest.

Autor: Uku Lilleväli