Kas riided määravad rahakoti suuruse

Jälle tervitame trotslikult pühadeaega, kus rahakotid tühjenevad sama kiiresti kuivõrd kadus usk ameeriklaste ja brittide ratsionaalsusesse.

Õnneks tulevad kingivalikul appi klienditeenindajad. Huvitav, millest klienditeenindajad soovituste tegemisel lähtuvad. Otsustasime järele proovida, kui palju mõjutab seda näiteks kliendi riietus.

Käisin kolmes tehnikapoes eri riietusega: barney-stinsonliku fancy-ass ülikonnaga, illustreeritud isa bisnistuttavatelt laenatud kuldkella ja mantliga, mis maksab tõenäoliselt rohkem kui  sügissemestri õppetasu; hipilike kottpükste ja kaks suurust suurema beežika Fuck Capitalism pusaga, üleriidena peal jõle nõukogudesinine Marati jope, torumüts ja ees päikeseprillid, mida kannavad räpparid siseruumides; klassikalise monovärvilise pruuni kampsuni, harilike siniste teksade, tuusade tenniste ja keskklassi talvemantliga.

Tehnikapoed asusid Tallinnas, seega ei pruugi mu tulemused üle kanduda Tartusse, kus elu tempo venib kui siirup südatalvel. Aga siin mõned märkmed, mida pidasin vajalikuks teiega jagada.

Fancy-ass ülikonnaga šopates pakuti esimesena telekat, mis näitab HD, Super HD ja küllap ka Hüper HD pilti. Teisena soovitati tavaliselt PlayStationit või Xboxi, sest kes siis ei tahaks jõulude ajal lülitada tüütud telefonikõned välja ühe GTA V-maratoniga. Kolmandana-neljandana pakuti uut arvutit või kohvivalmistajat. Klicki tehnikapoes tutvustati väga usinalt ka uuemaid nutitelefone, aga kui ütlesin, et eelarve on 200 eurot, siis teenindaja pettus ja soovitas vaadata müügikataloogi jõulupakkumisi.

Hipihipsterina šopates pakutakse kõige esimesena kõrvaklappe, mille maksumus jääb 120 euro piiresse. Üks Euronicsi müüja soovitas heldelt ka juukseajamispardlit, mis ajas meid mõlemaid naerma. Aitäh, noormees Kristiine keskuses! Üldjuhul adusid teenindajad, et lahket pühadeostu siit ei tule ja kahel juhul kolmest pakuti soodushinnaga asju.

Tavalise tudengina šopates erinesid teenindajate soovitused, kas just seinast-seina, aga kraanist äravooluauguni küll. Euronicsis pakuti pigem  kinke, mille hind jäi 60 ja 100, Klickis 80 ja 130 euro vahemikku. Enamasti pakuti akupanke, vahvaid vidinaid, kõrvaklappe ja habemeajamispardleid. Vot selline on 24-aastase normaalse meestudengi kuvand. Noored teenindajad soovitasid agaralt vaadata ka netipoode, kus on rohkem pakkumisi ja seeläbi põnevamaid avastusi. Suhtumine meeldis ja kaheksal juhul kümnest tuleks selles riietuses tagasi küll.

Ma ei tea, kas sellest eksperimendist kasu oli. Äkki oli. Igatahes nüüd siis teate – mida odavamalt end riidesse panete, seda odavamaid reise rohkem teenindajad soovitavad. Avastus missugune.

Otto Oliver Olgo