Search
Close this search box.

Kerttu Sepp: Noored Kooli positiivsed küljed on toetusvõrgustik ja intensiivne õppimiskogemus

Eelmisest aastast töötab Kiviõli I Keskkoolis särasilme noor õpetaja Kerttu Sepp. Peale Noored Kooli programmi on Kerttu gümnaasiumis käinud YFU-ga vahetusaastal Saksamaal, lisaks õppis ta Erasmuse programmiga ühe semestri Berliinis. Tartu Ülikoolis ajalugu tudeerinud Kerttu õpetab nüüd ise 5. ja 7.-9. klassi õpilastele ajalugu ja ühiskonnaõpetust. Programmi teisel aastal olles ütleb Kerttu, et Noored Kooli positiivsed küljed on toetusvõrgustik ja intensiivne õppimiskogemus, kus teooria ja praktika käivad käsikäes. Kiviõli I Keskkooli valis Kerttu osalt juhuste kokkulangevuse tõttu, teisalt huvitas teda piirkond, kus võiks olla kõige rohkem üllatusi ning väljakutseid.

Kui palju oli sul enne programmiga liitumist ettekujutust õpetaja tööst?
Olin enne programmiga liitumist tegelenud AIESECis koolitamisega ning Rumeenias õpetasin vabatahtlikuna 9. klassi õpilastele eluks vajalikke oskusi ja teemasid. Eelnev kogemus andis aimu, mis tunne on seista noorte ees ja kaasata neid õppimisse. Minu vanaema oli Tallinna Tervishoiu Kõrgkoolis õpetaja ja väiksena käisin tihti temaga tööl kaasas. Nägin, kui väärikalt ja rahulikult ta alati klassi ees seisis ning kogesin ka seda, kui palju tööd ja vaeva pühendas ta tundide planeerimisele kodus.

Tähtis oli mõista anda, et ma ei ole kellelegi konkurent ja soovin õpilastele, koolile ja kogukonnale ainult head.

Kas tunned, et enne tööle asumist saadud koolitused andsid vajalikke teadmisi või õpib ametit pigem töö käigus? Või on vaja nii teooriat kui praktikat?
Kindlasti olid enne tööle asumist toimunud koolitused vajalikud selleks, et oleks olemas tööriistapagas, mida vajalikul hetkel kasutada. Õnneks on Noored Kooli programm sidunud teooria praktikaga. Enne kooli minemist toimus juunis kahenädalane suvekool, kus sai juba õpituid teadmisi praktikas kasutada. Kahe õpetajaameti aasta jooksul toimuvad iga poole kuu tagant Tallinna Ülikoolis koolitused ja loengud, kust saab palju teoreetilisi teadmisi, mida koolis kohe rakendada saab.

Millised olid sinu ootused seoses programmiga?

Minu ootus oli teha tähenduslikku tööd ja suunata oma õpilasi eneseteostusele, mis laiendaks nende võimalusi. Lisaks ootasin programmilt tuge ja professionaalseid koolitusi, mis arendaksid minu õpetamis- ja liidrioskusi. Võin öelda, et minu ootused on juba teise aasta alguseks täidetud ja eriliselt tänulik olen oma lennu toetusele, kellelt on mul olnud võimalus saada inspiratsiooni ja rasketel hetkedel abi.

Milline on õpilaste ja kolleegide suhtumine sinusse kui alustavasse õpetajasse?
Suurem osa õpilasi oli algusest peale avatud, kuid mõne õpilasega läks usalduse loomiseks kauem aega. Noored kolleegid suhtusid minusse algusest peale hästi, vanemate kolleegide puhul tuli mõistmine samm-sammult esimese poole aasta jooksul. Tähtis oli mõista anda, et ma ei ole kellelegi konkurent ja soovin õpilastele, koolile ja kogukonnale ainult head.

Milline tunne on võõras linnas elada?
Ida-Virumaa ja Jõhvi ei ole minu jaoks enam võõrad. Mulle meeldib ennast proovile panna ja uutes kohtades kiirelt kohaneda. Kindlasti on Tartu ja Tallinnaga võrreldes mitmeid erinevusi, näiteks ei ole Jõhvis nii palju söögikohti ja iga päev pole võimalik kino- ja teatrikunsti nautida, aga selle asemel teeme abikaasaga rohkem kodus süüa ja veedame aega imeilusas Ida-Virumaa looduses. Suvel mängime disc golfi Alutagusel ja Mäetaguse mõisapargis ja talvel sõidame lumelauaga Tuhamäel. Ma ei jää millestki ilma, vaid saan uusi kogemusi juurde.

Julgustan kindlasti kandideerima, sest juba see protsess annab võimaluse analüüsida oma eesmärke, oskusi, omadusi ja eelnevaid kogemusi.

Kummuta mõni müüt Ida-Virumaa kohta.
Ida-Virumaal hakkama saamiseks ei pea oskama ilmtingimata vene keelt. Samas selleks, et naabritädikesi paremini tundma õppida, oleks keeleoskus tervitatav. Suurem osa noori oskab eesti keelt vähemalt kesktasemel.

Kuidas julgustad neid, kes siiani on Noored Kooli programmi osas mõtteid mõlgutanud, kuid veel kahtlevad?
Julgustan kindlasti kandideerima, sest juba see protsess annab võimaluse analüüsida oma eesmärke, oskusi, omadusi ja eelnevaid kogemusi. Kahe aasta jooksul õpib tundma ka enda väärtusi, nõrkusi ja tugevusi. Programmis osalejatel on võimalus teha koostööd imeliste vilistlaste, koolitajate ja lennukaaslastega. Professionaalne võrgustik laieneb kahe aasta jooksul rohkem kui mõnel teisel kümne aasta vältel. Programmi ajal hakatakse mõistma haridusprobleeme, ollakse suuteline panema end teise rolli ja nägema uusi võimalusi seal, kus taolise kogemusega mitteseotud ei näe.

Millisena näed enda rolli Noored Kooli vilistlasena?
Soovin jääda aktiivseks vilistlaseks, kes aitab korraldada haridusega seotud üritusi. Tahan jääda haridusega seotuks ka üldiselt, kas Noored Kooli sihtasutuse, ministeeriumi või mõne muu organistasiooni kaudu. Ma ei ole enda jaoks täielikult defineerinud oma tulevast rolli vilistlasena, aga tean, et võimalusi haridusse panustada on erinevaid.

Mida pärast programmi lõppemist teha kavatsed? Jääd kooli edasi või valid mõne muu tee?
Enne veel, kui saan otsustada, kas õpetajaamet on see, mida tahan pikemalt teha, tunnen, et mul on vaja ka teistes valdkondades erinevaid kogemusi saada.

Autor: Laura Porovart

 .