Search
Close this search box.

Tudeng, ole rohkem!

Üliõpilaskonna sihtasutuses (edaspidi TÜÜSA) usume, et tudengid vajavad lisaks erialastele teadmistele ka praktilisi oskusi ja kogemusi sellisest meeskonnatööst, mis ka päriselt üksi töötamisega võrreldes lisaväärtust annab. Usume ka organisatsioonidesse, mis suudavad inspireerida ja süsteemselt toimida, ning reaalselt oma kätega asjade ärategemisse. 

Seda ei vaja mitte ainult tulevased tööandjad, vaid kogu ühiskond – erialane spetsialiseerum on vajalik teadmistepõhise ühiskonna toimimiseks, kuid lõpuks saavad tänastest tudengitest ka homse Eesti ettevõtjad, poliitikud, arstid ja haiglajuhid, teadlased, professorid ja rektorid. Kõigi nende inimeste oskustest suhelda, meeskonda luua, organisatsioone juhtida ja päriselt asju ära teha sõltub kogu meie ühiskonna käekäik. Sellepärast TÜÜSA tegutsebki ning just sellepärast nägime sel sügisel eriliselt vaeva, et tudengid leiaksid olerohkem.ee veebilehe ja sealt omakorda tudengiorganisatsioonide andmebaasi.

ANDMEBAAS

Viimased kolm aastat oleme teinud Tartus ühisvärbamist. See on kampaania, mille käigus mitu tudengiorganisatsiooni teevad koostööd selle nimel, et rohkem tudengeid organisatsioonidega liituma kutsuda.

Loogika on lihtne – mitte ükski organisatsioon ei suuda üksi kõigi tudengiteni jõuda, ent koos aga küll. Võti on selles, et kui huvitunud tudeng jõuab ühe organisatsioonini ja talle see konkreetne organisatsioon näiteks huvi ei paku, siis ta jõuaks sealt edasi teisteni.

Eelmisel aastal osales kampaanias alla 10 organisatsiooni, sel aastal pea 50! See tähendab, et Tartu linnas oli sel sügisel poolsada tudengiorganisatsiooni, mis otsisid endaga liituma uusi huvilisi, ja olid valmis panema seljad kokku, et rohkemate tudengiteni koos jõuda. See on meie tagasihoidlikul hinnangul uskumatult lahe!

KUIDAS LÄKS?

Veel ei ole teada kampaanias osalenud organisatsioonide uute liikmete arvu (saame statistika oktoobris). Küll aga on praeguseks teada, et andmebaasi jõudis kolme esimese septembrinädalaga pea 6000 inimest (s.t unikaalset külastajat).

Keskmiselt külastati ühe organisatsiooni lehte umbes 100–200 korda. Kõige populaarsemaid isegi kuni 600 korda. Oli ka neid, kelle vastu huvi väga üles ei näidatud. Andmebaas üksi ilmselgelt võlutrikke ei tee.

MIS TÖÖTAS?

Vahetult enne uue kooliaasta algust sai selgeks, et oleks ikkagi mõistlik varem eksisteerinud rebasekotid tagasi tuua. Seda aga uuel kujul – kordades vähem kommertspakkumisi ning andmebaasi reklaamiks OLE ROHKEM visuaal ja ühise värbamise infovoldik. Kotid jõudsid pea kõigi TÜ rebasteni.

Lisaks katsime sel korral Tartu ka OLE ROHKEM kampaaniaga. Rüütli tänaval oli näiteks suur bänner, Lossi mäest üles minnes vaatas vastu meie seni suurim reklaam ja katsime postritega kogu linna strateegilised asukohad.

Eelneva kahe tegevuse mõju on keeruline tegelikult täpselt hinnata. Täpselt saab aga näha seda, kui hästi töötas see, kui palju kampaanias osalevad organisatsioonid ise oma andmebaasi sotsiaalmeedias levitasid. See töötas erakordselt hästi, tuues kokkuvõttes pea 50% kõigist külastustest.

Siit aga tulebki kõige olulisem järeldus kampaaniast – kui iga organisatsioon näeb veidi vaeva, et huvilised leiaksid nende kaudu ka teisi organisatsioone, siis võidavad sellest lõpuks kõik. Koostöö on kokkuvõttes kasulikum. Kui korrata end varasemast, siis üksi ei jõua keegi kõigini, koos aga küll.

AINULT ALGUS

Kuigi taoline kampaania toimus tõesti juba kolmandat korda, siis mingis mõttes oli selleaastane versioon ikkagi esmakordne. Seekord oli kampaanias osalemine täiesti vaba, kõik õigeks ajaks üleskutsele vastanud organisatsioonid (v.a usulised ja poliitilised organisatsioonid) andmebaasi ka üles said.

Selliseks avatud platvormiks soovimegi TÜÜSAga olla ja seda mitte ainult värbamisega seoses, vaid ka OLE ROHKEM konverentside, ajakirja, arenguprogrammi ja kõigi teiste tegevustega. Huvitatud organisatsioonidele ütleme vaid üht – tere tulemast!

Autor: Martin Noorkõiv