Kerttu Sepp: Noored Kooli positiivsed küljed on toetusvõrgustik ja intensiivne õppimiskogemus

Kerttu Sepp: Noored Kooli positiivsed küljed on toetusvõrgustik ja intensiivne õppimiskogemus

Eelmisest aastast töötab Kiviõli I Keskkoolis särasilme noor õpetaja Kerttu Sepp. Peale Noored Kooli programmi on Kerttu gümnaasiumis käinud YFU-ga vahetusaastal Saksamaal, lisaks õppis ta Erasmuse programmiga ühe semestri Berliinis. Tartu Ülikoolis ajalugu tudeerinud Kerttu õpetab nüüd ise 5. ja 7.-9. klassi õpilastele ajalugu ja ühiskonnaõpetust. Programmi teisel aastal olles ütleb Kerttu, et Noored Kooli positiivsed küljed on toetusvõrgustik ja intensiivne õppimiskogemus, kus teooria ja praktika käivad käsikäes. Kiviõli I Keskkooli valis Kerttu osalt juhuste kokkulangevuse tõttu, teisalt huvitas teda piirkond, kus võiks olla kõige rohkem üllatusi ning väljakutseid. Kui palju oli sul…
Programm Noored Kooli viib noored kooli

Programm Noored Kooli viib noored kooli

Augusti lõpus ilmub meedias tihti uudiseid sellest, et ühel või teisel koolil napib aineõpetajatest või jäävad kohad sootuks täitmata, septembris aga lood sellest, kuidas üha vähem tudengeid valib õpetaja elukutse. Sageli kirgi kütnud poleemika õpetajate ja õpetamise ümber jõuab otsapidi ka OLE ROHKEM veergudele, seda aga hoopis positiivsemas võtmes ning tudengeid inspireerides. VALIKUPROTSESSI ETAPID: • Avaldus - 9. lendu kandideerimiseks on avalduse esitamise tähtaeg 23. novemberil ja 8. märtsil • Grupitöö - korraga osalevad 5-9 kandidaati, kes lahendavad koos etteantud ülesande • Näidistund - tuleb läbi viia aines, mida kandidaat tahab koolis õpetada.…
TEDxTartu 2014 – kommunikatsioon, loovus ja traditsioonide murdmine

TEDxTartu 2014 – kommunikatsioon, loovus ja traditsioonide murdmine

Laupäeval, 8. novembril, toimus AHHAA Teaduskeskuses järjekordne TEDx konverents, kus oli kohal ka ajakiri OLE ROHKEM. Ingvar annab teemagruppide kaupa lühikese ülevaate kõige enam kõlama jäänud ideedest. Kuidas saaksime paremini suhelda? IDEE NR 1: Kuigi Eesti Väitlusseltsi juht Margo Loor nimetas enda kõne tuumaks ratsionaalsuse, siis majandusteadust austava isikuna parandaksin selle ümber pigem konstruktiivseks suhtlemiseks. Margo rääkis, kuidas väitlemisõpetus muudab inimestevahelise kommunikatsiooni sisutihedamaks – esita argument, too näited ja tee põhjendatud järeldused. Olles viimased kaks aastat Tartu Väitlusklubi liige, võin omalt poolt kinnitada, et see tehnika töötab ja soovitan meie lugejatelgi väitluskunstiga tutvust…
Vähem sissemagamist, rohkem väljamagamist!

Vähem sissemagamist, rohkem väljamagamist!

Semestri keskel hakkavad lähenevad eksamid ja kodutööde tähtajad üha enam ennast meelde tuletama. Päev enne eksamit võib endale kinnitada, et järgmine kord hakkan varem õppima, kuid uue semestri alguseks on need lubadused ununenud. Kodutööde kuhjumine tekitab halva enesetunde, mis omakorda vähendab soovi tööde tegemisega pihta hakata. Kuidas läbida eksamid nii, et öösel saaks magada, kohvitablettide ja energiajookidega ei peaks keha väsitama, õppetulemused oleksid paremad, sõpradega ajaveetmine ei jääks unarusse ja meel püsiks terve sessi vältel optimistlik? Väljapuhkamata inimesel on õppematerjali mõistmine raskendatud ja püsivus õpitava omandamiseks ja meeldejätmiseks vähenenud. Stress on inimesele kasulik –…
Ratastooli ja valge kepi abil Tartu loengusaalides

Ratastooli ja valge kepi abil Tartu loengusaalides

Tartu on heade mõtetega tudengilinn, kus kõik kohvikud, poed ja õppehooned asuvad vähemalt pealtnäha käe-jala ulatuses. Järgnevas eksperimendis seame kahtluse alla uskumuse, kas Tartu linn ja ülikool on inimsõbralikud ja atraktiivsed ka ratastooliga liikujale ja pimedale. Kas ja kuidas jõuda loengutesse, kui sõltuda kahest istmiku all olevast rattast ja nendevahelisest istmest? Kuidas leida õppehoone, kui eesolevaid samme „näeb” vaid valge kepi abil? Uku ja Kristel panid end vastavalt liikumis- ja nägemispuudega inimeste sussidesse, et näha, kuivõrd on Tartus teretulnud ratastoolis liiklejad ja pimedad. Seiklused ratastooliga  Esmakordselt ratastoolis ülikooli õppehoonete vahelisi teid läbides kogetu…
Töötav tudeng – isemajandav noor või vilets õppur?

Töötav tudeng – isemajandav noor või vilets õppur?

Ülikooliaega ei peaks veetma üksnes õppides. Organisatsioone, millega liituda, on seinast seina ja igaüks peaks leidma endale sobiva. Mis oleks, kui liituda mõne organisatsiooni asemel hoopiski töökollektiiviga? Täiskoormusega õppimine on ajaliselt võrdne või isegi mahukam kui täiskohaga töö. Miks peaks keegi selle kõrvalt veel tööd teha tahtma? Töötan, et maksta üüri ja osta süüa,” ütleb kolmanda kursuse filosoofiatudeng. Temaga nõustuvad ilmselt ka paljud teised - Eurostudenti 2013. aasta uuringus nimetasid 63% töötavatest tudengitest seda peamiseks põhjuseks, millele järgnes elatustaseme tõstmine, mida pidas oluliseks ligi pool vastanuist. Samas on ka neid, kes töötavad, et…